شنبه 29 ارديبهشت 1403

اجراي طرح " فقرزدايي اجتماع محور" گسترش مي يابد

  تاريخ:دوم آبان 1387 ساعت 09:34   |     کد : 9643   |     مشاهده: 961
به گزارش صنعت نیوز، مديرکل دفتر امور زنان و خانواده سازمان بهزيستي کشور از گسترش تدريجي طرح فقرزدايي اجتماع محور در استان هاي کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، مديرکل دفتر امور زنان و خانواده سازمان بهزيستي کشور از گسترش تدريجي طرح فقرزدايي اجتماع محور در استان هاي کشور خبر داد.

فريدبراتي سده ، هدف از اجراي اين طرح را فقرزدايي از محلات محروم با مشاركت مردم و بسيج منابع محلي برشمرد و گفت: اين طرح با رويكرد اجتماع محور از سال 86‌ در دفتر امور زنان و خانواده سازمان‌ بهزيستي كشور طراحي و در مرحله اول در 16‌استان به اجرا در آمد.

وي بابيان اينکه طرح فقرزدايي تا پايان با همکاري بخش خصوصي در19 استان اجرايي خواهدشد، افزود:اين طرح در يک يا دو محله منتخب از هر استان با همکاري کلينيک هاي مددکاري اجرا مي شود.

براتي سده اضافه کرد: اعتبار اجراي اين طرح 500‌ميليون تومان در نظر گرفته شده است كه سهم هر محله 18‌ميليون تومان است.

مدير كل دفتر امور زنان و خانواده درباره ويژگي‌هاي محله منتخب گفت: سابقه در كارهاي مشاركتي، نداشتن مهاجر پذيري و مهاجر فرستي، طبقه اقتصادي - اجتماعي متوسط به پايين، جمعيتي حدود 1200‌خانوار و دسترسي آسان به مراكز تحقيقاتي و دانشگاهي از جمله اين ويژگي هاست.

وي ادامه داد: در اين محله‌ ها با روش هاي مشاركتي و نيازسنجي افراد، برنامه هاي مداخله محور با استفاده از اطلاعات گردآوري شده ،تدوين و اجرا مي شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/9643
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است